Myymälä ja verkkokauppa - Asiantuntevaa palvelua vuodesta 1964 - Vaunu-aitasta saat kaiken mitä pienokaisesi tarvitsee

(09) 679 065
verkkokauppa@vaunuaitta.fi

    Instagram - Vaunu-aitta    Twitter - Vaunu-aitta

Toimitus- ja käyttöehdot

 

1. TOIMITUSTAVAT & HINNAT


NOUTO MYYMÄLÄSTÄ 0,00€

Itämerenkatu 9
00180 Helsinki (Ruoholahti)

Myymälä on avoinna maanantaista – perjantaihin klo 10.00 -18.00 sekä lauantaisin klo 10.00 – 14.00. Voit noutaa maksamasi tilauksen Vaunu-Aitan myymälästä. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse kun tilaus on noudettavissa. Noudettavat tilaukset luovutetaan tilausnumeroa vastaan - jonka lisäksi varmistamme henkilöllisyytesi, joten ota aina kuvallinen henkilökortti mukaasi. Noudettavat Klarna tilaukset - Jos Asiakas ei voi itse hakea pakettia henkilökohtaisesti, toinen henkilö voi hakea paketin Asiakkaan puolesta valtakirjalla. Tämän henkilön on esitettävä oma henkilöllisyystodistus sekä Asiakkaan henkilöllisyystodistus tavaroita noudettaessa.


Matkahuolto - Vaunu-aitta 

LÄHELLÄ-PAKETTI 5,00€

(Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon pakettipisteistä)

Yli 100,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus!

Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit seurata lähetyksen kulkua Matkahuollon verkkosivuilta: Lähetysseuranta.


Matkahuolto - Vaunu-aitta 

JAKOPAKETTI 10,00€

(Matkahuollon kotiinkuljetus)

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.


Posti - Vaunu-aitta 

POSTIPAKETTI 5,00€

(Nouto omasta postista, toimipisteestä tai toimitus kirjeenä kotiin)

Yli 100,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus!

Pienemmät tilaukset toimitetaan kirjeenä kotiin ja isommat voit noutaa omasta Postista. Lähetys on perillä pääsääntöisesti lähetysä seuraavana arkipäivänä. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on sinulla käytössä, heti kun lähetys on noudettavissa. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetyst.


Posti - Vaunu-aitta

POSTIPAKETTI 5,00€

(Nouto Postin pakettiautomaatista)

Yli 100,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus!

Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Lähetys on perillä pääsääntöisesti lähetysä seuraavana arkipäivänä. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on sinulla käytössä, heti kun lähetys on noudettavissa. Katso automaattien sijainti

 

Posti - Vaunu-aitta

KOTIPAKETTI 10,00€

(Postin kotiinkuljetus)

Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys suoraan kotiovelle. Posti on yhteydessä puhelimitse pääsääntöisesti lähetystä seuraavana työpäivänä jolloin sovitaan toimitusajankohta. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään yhteydenottopyyntö. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.

 

JÄLKITOIMITUKSET

Mikäli osa tilauksen tuotteista on väliaikaisesti loppu, jää tilaus odottamaan puuttuvia tuotteita. Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti vasta kun kaikki tuotteet ovat saapuneet varastoon. Varastossa olevat tuotteet voidaan toimittaa heti mikäli puuttuvan tuotteen tuloarvio on pitkä tai jos asiasta sovitaan erikseen. Jälkitoimituksista ei veloiteta erillistä rahtimaksua. Jälkitoimituksessa olevat pienemmät tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti kirjelähetyksenä, joten lähetystä ei ole mahdollista seurata postin lähetystunnuksella. Suuremmat jälkitoimituksessa olevat tuotteet toimitetaan tilauksen alkuperäisen toimitustavan mukaisesti.


 

2. TILAUKSET


TILAUSVAHVISTUS

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, toimitamme sähköpostitse tilausvahvistuksen josta käy ilmi tilauksen tiedot. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@vaunuaitta.fi.

 

TOIMITUSAIKA

Tilauksen toimitusaika on pääsääntöisesti yksi - kolme (1-3) arkipäivää, mikäli maksuehdoissa ei muuta mainita. Käsittelemme arkipäivisin tehdyt tilaukset aina mahdollisimman pian ja pyrimme lähettämään ne 24 tunnin sisällä. Viikonloppuisin sekä pyhäpäivisin tehdyt tilaukset käsittelemme seuraavana arkipäivänä. Jos kyseessä on tilaustuote tai tuote jossa on normaalia pidempi toimitusaika tai jos tuote on väliaikaisesti loppu, ilmoitamme tuloarvion tuotteen esittelysivulla.

HINNAT JA SAATAVUUS

Pyrimme siihen, että verkkokaupassamme on viimeinen mahdollinen tieto tuotteen saatavuudesta. Verkkokaupassa ilmoitettu saatavuustieto koskee myös myymälää. Tuotteen poikkeavat saatavuustiedot ilmoitamme tuotteen esittelysivulla. On kuitenkin mahdollista, että saatavuustiedossa on virhe tai siihen on tullut muutos esim. suuren kysynnän vuoksi. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Pyrimme lähettämään varastossa olevat tuotteet arkisin 24 tunnin sisällä tilauksesta. Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta tai osia siitä, mikäli tuotetiedoissa on ollut hintavirhe tai jos tuotetta ei ole enää saatavilla. Vaunuaitan vastuu rajoittuu tilauksen purkamiseen ja mahdollisesti jo maksetun summan palauttamiseen. Näissä tapauksissa otamme virheen/muutoksen huomattuamme välittömästi yhteyttä asiakkaaseen sähköpostilla tai puhelimitse.

 

TOIMITUS- JA LASKUTUSOSOITE

Voit halutsessasi valita eri toimitusosoitteen kuin laskutusosoitteen tilaukselle, poikkeuksena tilaukset jotka ovat tehty käyttäen Klarnan tarjoamia maksutapoja.

 

TILAUSRAJOITUKSET

Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. Ahvenanmaalle lähetettävien toimituksien suhteen ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@vaunuaitta.fi. Postimyyntiehtojen mukaisesti myynti alle 18-vuotiaille on mahdollista vain edunvalvojan (holhoojan) kirjallisella suostumuksella. Vaunu-Aitalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

 

 VAHINGOITTUNEET LÄHETYKSET

Vastaanottaessasi lähetystä tarkista pakkauksen kunto. Mikäli pakkaus on vioittunut, tee heti vahinkoilmoitus postille. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@vaunuaitta.fi.


YLIVOIMAINEN ESTE (Force majeure)

Vauna-aitta ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy myyjästä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä tai muusta myyjän toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

 

OMISTUSOIKEUS JA VASTUU

Tavara siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessa maksettu. Vastuu tavaran kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle.

 

TILAUKSEN PERUUTTAMINEN

Tilauksen peruutuksesta ilmoitetaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@vaunuaitta.fi.

 

PALAUTUKSET

Ellei tuote vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen veloituksetta 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Tuote on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Tuotetta voi tutkia siten, kuin se olisi mahdollista myymälästä ostettaessakin ja kuin on tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Tuotteen ja pakkauksen pitää säilyä myyntikuntoisina. Hygieniatuotteet kuten esim. huvituttien, rintapumppujen, sänkytekstiilien jne. pakkauksia ei saa avata, vastaavasti kuten myymälässäkin. Mahdolliset kysymykset koskien tuotepalautuksia voit kohdistaa sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@vaunuaitta.fi tai puhelimitse 09-689 882 00. Muistahan palauttaa kaikki osat sekä käyttöohjeet.

Mikäli tuotetta on käytetty edellä kuvattua enemmän ja tuotteen käyttöönoton jälkeen haluat palauttaa tuotteen, pidämme oikeuden veloittaa palautettavasta summasta kuluttajansuojalain mukainen arvonalenema. Joissakin tuotteissa arvo alentuu olennaisesti jo lyhyessäkin käytössä. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäispakkaukseen. Lue lisää Posti Maksuturva palautuksista Maksuehdoista.

Mikäli palautat tuotteen, on palautuksen mukana lähetettävä palautuslomake täytettynä. Palautuslomake toimitetaan tilauksen mukana. Palautuksista on aina sovittava etukäteen. Otathan yhteyttä Vaunu-Aittaan ennen palautusta verkkokauppa@vaunuaitta.fi tai puh 09-689 882 00. 


Postin asiakaspalautukset

Toimita palautettava paketti postille ja palauta se Postin asiakaspalautuksena. Käytä tarvittaessa palautustunnustamme 606025.

Matkahuollon asiakaspalautukset

Toimita palautettava paketti Matkahuollon toimipisteeseen. Matkahuolto vaatii palautuskoodin, joka tarvitaan aina ilmaisen palautusrahdin saamiseksi. Palautuskoodi on 9533540. Jos palauttajalla ei ole mukana koodia, perii Matkahuolto hinnaston mukaisen rahdin.

Palautusosoite: Vaunu-aitta, Itämerenkatu 9, 00180 Helsinki

Muista pyytää kuitti palautuslähetyksestä, säilytä kuitti huolella kunnes palautus on käsitelty loppuun. Postiennakolla, luottopakettina ja jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia ei lunasteta. Kun palautettu tuote on hyväksytty meillä rahat palautetaan asiakkaalle. Palautusoikeus koskee ainoastaan verkkokaupasta ostettuja tuotteita.

 

 

3. MAKSUTAVAT JA -EHDOT


Maksu tapahtuu seuraavia maksutapoja käyttäen:

 

ENNAKKOMAKSU

MAKSU TILILLE

Valitse maksutavaksi Ennakkomaksu niin saat sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa on tilinumero ja viitenumero sekä maksun määrä. Maksusuorituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen yhden – viiden (1-5) arkipäivän kuluessa. Mikäli tilausta ei makseta viiden (5) päivän sisällä, katsomme tilauksen peruutetuksi.

 


MAKSUTURVA

LASKU, ERÄMAKSU, VERKKOPANKKI, LUOTTOKORTIT JA MOBILEPAY

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Maksuturva Group Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksuturva Group Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Maksunsaajana näkyy Maksuturva Group Oy.

Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Tieto onnistuneesta maksusta välitetään verkkokaupalle välittömästi ja sähköpostiisi lähetetään maksuvahvistus.

Maksuturvan maksutavat

- Verkkopankkien verkkomaksupainikkeet

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

- Korttimaksut ja MobilePay (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard)

Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Maksuturva Group Oy yhteistyössä Solinor Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksuturva Group Oy välittää korttimaksujen sekä MobilePay-maksujen veloitustiedot (debit tai kredit) Bambora AB:lle, jolla on sopimus kansainvälisten korttiyhtiöiden kanssa (Mastercard ja Visa). Korttinumeroita ei tallenneta Maksuturva Group Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Solinor Oy:n toimesta. Solinor Oy on sertifioitu korttiyhtiöiden laatiman kansainvälisen PCI DSS -tietoturvastandardin korkeimman ”PCI DSS Level 1”-turvatason mukaan. Maksuturva Group Oy on oman toimintansa osalta sertifioitu PCI DSS -standardin mukaan

- Lasku tai erämaksu

Tutustu Maksuturvan ehtoihin täältä: Maksuturva ehdot (pdf -tiedosto)

Maksuturva Group Oy Y-tunnus 2121709-0. Keilaranta 5 02150 ESPOO. Puh. 09-42417040 (Ark. 9.00-17.00). Sähköposti: asiakaspalvelu@maksuturva.fi



KLARNA CHECKOUT

LASKU, ERÄMAKSU, VERKKOPANKKI JA LUOTTOKORTIT

Klarna Checkout -palvelun avulla voit helposti, joustavasti ja turvallisesti tehdä ostoksia netissä.

Vastaamalla pariin helppoon kysymykseen tunnistaudut palvelussa kätevästi ja voit valita sinulle parhaiten sopivan maksutavan.

Käytössäsi olevat vaihtoehdot ovat Lasku, erämaksu, verkkopankit ja luottokortit - kaikki yhtä turvallisia! Käyttämällä Klarna Checkout -palvelua hyväksyt Klarna AB:n (556737-0431, Sveavägen 46, 11134 Stockholm) ehdot, jotka löydät kassalta. Mikäli sinulla on maksamiseen liittyviä kysymyksiä, pyydämme ottamaan suoraan yhteyttä Klarnan asiakaspalveluun. Löydät asiakaspalvelun yhteystiedot, Oma Klarna -palvelun ja muuta hyödyllistä tietoa osoitteesta https://www.klarna.com/fi/asiakaspalvelu


4. RIITAKYSYMYKSET

Myyjän ja tilaajan väliset erimielisyydet voidaan ratkaista joko välimiesmenettelyssä tai myyjän kotipaikkakunnan alioikeudessa.