Toimitus- ja käyttöehdot

1. TILAUKSET, TOIMITUSAIKA JA TUOTTEIDEN SAATAVUUS

 TILAUSVAHVISTUS

Kun olemme vastaanottaneet tilauksesi, toimitamme sähköpostitse tilausvahvistuksen josta käy ilmi tilauksen tiedot. Ongelmatilanteissa ota yhteyttä asiakaspalveluun verkkokauppa@vaunuaitta.fi.

TOIMITUSAIKA

Tilauksen toimitusaika on pääsääntöisesti kaksi - viisi (2-5) arkipäivää, mikäli maksuehdoissa ei muuta mainita. Käsittelemme arkipäivisin tehdyt tilaukset aina mahdollisimman pian ja pyrimme lähettämään ne 24 tunnin sisällä. Viikonloppuisin sekä pyhäpäivisin tehdyt tilaukset käsittelemme seuraavana arkipäivänä. Jos kyseessä on tilaustuote tai tuote jossa on normaalia pidempi toimitusaika tai jos tuote on väliaikaisesti loppu, ilmoitamme tuloarvion tuotteen esittelysivulla.

HINNAT JA SAATAVUUS

Pyrimme siihen, että verkkokaupassamme on viimeinen mahdollinen tieto tuotteen saatavuudesta. Verkkokaupassa ilmoitettu saatavuustieto koskee myös myymälää. Tuotteen poikkeavat saatavuustiedot ilmoitamme tuotteen esittelysivulla. On kuitenkin mahdollista, että saatavuustiedossa on virhe tai siihen on tullut muutos esim. suuren kysynnän vuoksi. Pidätämme oikeuden hinnanmuutoksiin. Pyrimme lähettämään varastossa olevat tuotteet arkisin 24 tunnin sisällä tilauksesta. Varaamme myös oikeuden olla toimittamatta tilausta tai osia siitä, esimerkiksi hintavirheestä johtuen tai jos tuotetta ei ole enää saatavilla. Vaunuaitan vastuu rajoittuu tilauksen purkamiseen ja mahdollisesti jo maksetun summan palauttamiseen. Näissä tapauksissa otamme virheen/muutoksen huomattuamme mahdollisimman pian yhteyttä asiakkaaseen sähköpostilla tai puhelimitse.

TOIMITUS- JA LASKUTUSOSOITE

Voit halutsessasi valita eri toimitusosoitteen kuin laskutusosoitteen tilaukselle, poikkeuksena tilaukset jotka ovat tehty käyttäen Klarnan tarjoamia maksutapoja.

TILAUSRAJOITUKSET

Toimitamme tilauksia ainoastaan Suomeen. Ahvenanmaalle lähetettävien toimituksien suhteen ota ensin yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@vaunuaitta.fi. Postimyyntiehtojen mukaisesti myynti alle 18-vuotiaille on mahdollista vain edunvalvojan (holhoojan) kirjallisella suostumuksella. Vaunu-Aitalla on oikeus evätä tilaus tarvittaessa.

VAHINGOITTUNEET LÄHETYKSET

Vastaanottaessasi lähetystä tarkista pakkauksen kunto. Mikäli pakkaus on vioittunut, tee heti vahinkoilmoitus postille. Ota tämän jälkeen yhteyttä asiakaspalveluumme verkkokauppa@vaunuaitta.fi.

YLIVOIMAINEN ESTE (Force majeure)

Vaunu-aitta ei vastaa siitä, että tilauksen toimitus estyy, vaikeutuu tai myöhästyy myyjästä riippumattomasta ylivoimaisesta esteestä tai muusta myyjän toimintaa vaikeuttavasta tai estävästä toiminnasta. Tilaajalla ei ole oikeutta vaatia tämän johdosta vahingonkorvausta.

OMISTUSOIKEUS JA VASTUU

Tuote siirtyy tilaajan omaisuudeksi, kun se on kokonaisuudessa maksettu. Vastuu tuotteeseen kohdistuvasta vahingosta siirtyy luovutushetkellä tilaajalle. Tuotteita koskee lakisääteinen virhevastuu. Tuotteiden mahdollinen takuu merkitään kuittiin tai erilliseen takuutodistukseen.

REKLAMAATIOT

Mikäli tuotteessa ilmenee vikoja, voit tehdä reklamaation täältä: https://www.vaunuaitta.fi/huolto/reklamaatiokaavake.html tai sähköpostilla verkkokauppa@vaunuaitta.fi. Lisätietoja (09) 689 882 00 tai (09) 679 065

PERUUTTAMISOIKEUS

Voit peruttaa sopimuksen 14 päivän kuluessa. Ilmoita peruuttamisesta meille sähköpostilla verkkokauppa@vaunuaitta.fi tai puhelimitse (09) 689 882 00. Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua. Peruuttamisen määräajan noudattamiseksi riittää, että lähetät ilmoituksen ennen peruuttamisajan päättymistä.

Jos peruutat sopimuksen, palautamme kaikki saamamme suoritukset, myös toimituskustannukset mahdollisimman pian, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluttua peruuttamisilmoituksen saatuamme. Suoritamme palautuksen sillä maksutavalla, jota olet käyttänyt alkuperäisessä tilauksessa. Ilmoita peruuttamisen yhteydessä vähintään tilausnumero.

 

2. TOIMITUSTAVAT, HINNAT JA PALAUTUKSET

NOUTO MYYMÄLÄSTÄ 0,00€ - Itämerenkatu 9, 00180 Helsinki (Ruoholahti).

Myymälä on avoinna maanantaista – perjantaihin klo 10.00 -18.00 sekä lauantaisin klo 10.00 – 14.00. Voit noutaa maksamasi tilauksen Vaunu-Aitan myymälästä. Ilmoitamme sinulle sähköpostitse kun tilaus on noudettavissa. Noudettavat tilaukset luovutetaan tilausnumeroa vastaan - jonka lisäksi varmistamme henkilöllisyytesi, joten ota aina kuvallinen henkilökortti mukaasi. Noudettavat Klarna tilaukset - Jos Asiakas ei voi itse hakea pakettia henkilökohtaisesti, toinen henkilö voi hakea paketin Asiakkaan puolesta valtakirjalla. Tämän henkilön on esitettävä oma henkilöllisyystodistus sekä Asiakkaan henkilöllisyystodistus tavaroita noudettaessa.

MATKAHUOLLON LÄHELLÄ-PAKETTI 5,00€ - (Nouto Matkahuollosta tai Matkahuollon pakettipisteistä)

Yli 50,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus! Tilauksesi toimitetaan osoitettasi lähimpään tai valitsemaasi Matkahuoltoon, Matkahuolto-asiamiespisteeseen tai Matkahuollon Pakettipisteeseen (K-Marketit, R-kioskit, Tokmannit ja monet muut yritykset). Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Voit seurata lähetyksen kulkua Matkahuollon verkkosivuilta: Lähetysseuranta.

MATKAHUOLLON KOTIJAKELU 10,00€ - (Matkahuollon kotiinkuljetus)

Toimitus suoraan kotiovellesi sovitusti. Lähetys toimitetaan ilmoittamaasi osoitteeseen arkipäivisin.

POSTIN POSTIPAKETTI 5,00€ - (Nouto omasta postista, toimipisteestä tai toimitus kirjeenä kotiin)

Yli 50,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus! Pienemmät tilaukset toimitetaan kirjeenä kotiin ja isommat voit noutaa omasta Postista. Lähetys on perillä pääsääntöisesti lähetysä seuraavana arkipäivänä. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on sinulla käytössä, heti kun lähetys on noudettavissa. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella. Ota henkilöllisyystodistus mukaan kun noudat lähetystä.

POSTIN POSTIPAKETTI 5,00€ - (Nouto Postin pakettiautomaatista

Yli 50,00€ tilaukset toimituskulut 0,00€/tilaus! Nouda tilauksesi valitsemastasi Postin pakettiautomaatista. Lähetys on perillä pääsääntöisesti lähetysä seuraavana arkipäivänä. Sinulle ilmoitetaan tekstiviestillä, sähköpostilla ja Postin mobiilisovelluksella, mikäli se on sinulla käytössä, heti kun lähetys on noudettavissa.

POSTIN KOTIPAKETTI 10,00€ - (Postin kotiinkuljetus)

Postin kotiinkuljetus on helppo tapa vastaanottaa lähetys suoraan kotiovelle. Posti on yhteydessä puhelimitse pääsääntöisesti lähetystä seuraavana työpäivänä jolloin sovitaan toimitusajankohta. Posti ottaa kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, jätetään yhteydenottopyyntö. Lähetykset toimitetaan suuremmissa kaupungeissa vastaanottajille arkisin klo 21 mennessä ja muilla alueilla klo 14 tai 17 mennessä. Lähetyksen kulkua voit seurata lähetystunnuksen perusteella.

JÄLKITOIMITUKSET

Mikäli osa tilauksen tuotteista on väliaikaisesti loppu, jää tilaus odottamaan puuttuvia tuotteita. Toimitamme tilaukset pääsääntöisesti vasta kun kaikki tuotteet ovat saapuneet varastoon. Varastossa olevat tuotteet voidaan toimittaa heti mikäli puuttuvan tuotteen tuloarvio on pitkä tai jos asiasta sovitaan erikseen. Jälkitoimituksista ei veloiteta erillistä rahtimaksua. Jälkitoimituksessa olevat pienemmät tuotteet toimitetaan pääsääntöisesti kirjelähetyksenä, joten lähetystä ei ole mahdollista seurata postin lähetystunnuksella. Suuremmat jälkitoimituksessa olevat tuotteet toimitetaan tilauksen alkuperäisen toimitustavan mukaisesti.

NOUTAMATTOMAT LÄHETYKSET

Mikäli jätä lähetyksen noutamatta Postista tai Matkahuollosta, perimme lähetyksestä 19,90€, joka vastaa toimitus- ja palautuskulujen sekä muiden kulujen todellisia kustannuksia.

PALAUTUKSET

Ellei tuote vastaa odotuksiasi, voit palauttaa sen veloituksetta 14 päivän kuluessa tuotteen vastaanottamisesta.

Tuote on pidettävä olennaisesti muuttumattomana ja vähentymättömänä, kunnes olet päättänyt pitää tuotteen. Tuotetta voi tutkia siten, kuin se olisi mahdollista myymälästä ostettaessakin ja kuin on tarpeellista tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimivuuden toteamiseksi. Tuotteen ja pakkauksen pitää säilyä täysin uudenveroisina ja myyntikuntoisina. Hygieniatuotteet kuten esim. huvituttien, rintapumppujen, sänkytekstiilien jne. pakkauksia ei saa avata, vastaavasti kuten myymälässäkin. Mahdolliset kysymykset koskien tuotepalautuksia voit kohdistaa sähköpostilla osoitteeseen verkkokauppa@vaunuaitta.fi tai puhelimitse 09-689 882 00. Muistahan palauttaa kaikki osat sekä käyttöohjeet.

Mikäli tuotetta on käytetty edellä kuvattua enemmän ja tuotteen käyttöönoton jälkeen haluat palauttaa tuotteen, pidämme oikeuden veloittaa palautettavasta summasta kuluttajansuojalain mukainen arvonalenema. Joissakin tuotteissa arvo alentuu olennaisesti jo lyhyessäkin käytössä. Pakkaa tuote huolellisesti alkuperäispakkaukseen.

Mikäli palautat tuotteen, on palautuksen mukana lähetettävä palautuslomake täytettynä. Palautuslomake toimitetaan tilauksen mukana.

Palautusosoite: Vaunu-aitta, Itämerenkatu 9, 00180 Helsinki

POSTIN ASIAKASPALAUTUKSET

Toimita palautettava paketti postille ja palauta se Postin asiakaspalautuksena. Käytä tarvittaessa palautustunnustamme 606025.

MATKAHUOLLON ASIAKASPALAUTUKSET

Toimita palautettava paketti Matkahuollon toimipisteeseen. Matkahuolto vaatii palautuskoodin, joka tarvitaan aina ilmaisen palautusrahdin saamiseksi. Palautuskoodi on 9533540. Jos palauttajalla ei ole mukana koodia, perii Matkahuolto hinnaston mukaisen rahdin.

Muista pyytää kuitti palautuslähetyksestä, säilytä kuitti huolella kunnes palautus on käsitelty loppuun. Postiennakolla, luottopakettina ja jälkivaatimuksella lähetettyjä palautuksia ei lunasteta. Kun palautettu tuote on hyväksytty meillä rahat palautetaan asiakkaalle. Palautusoikeus koskee ainoastaan verkkokaupasta ostettuja tuotteita.

 

3. MAKSUTAVAT JA -EHDOT

ENNAKKOMAKSU - MAKSU TILILLE

Valitse maksutavaksi Ennakkomaksu niin saat sähköpostitse tilausvahvistuksen, jossa on tilinumero ja viitenumero sekä maksun määrä. Maksusuorituksen kirjauduttua tilillemme, lähetämme tilauksen yhden – viiden (1-5) arkipäivän kuluessa. Mikäli tilausta ei makseta viiden (5) päivän sisällä, katsomme tilauksen peruutetuksi.

PAYTRAIL - VERKKOPANKKI JA LUOTTOKORTIT.

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.

Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 020 718 1830
www.paytrail.com

PAYTRAIL - COLLECTOR LASKU JA ERÄMAKSU

Collector Lasku/Osamaksu -palvelulla voit maksaa ostoksiasi jopa 5000 €:n saakka.
 
Collector Laskulle saat korotonta* maksuaikaa aina vähintään 30 päivää ja jopa 60 päivää.
Lasku erääntyy siis maksettavaksi vasta ostopäivää seuraavaan kalenterikuukauden viimeisenä päivänä. (* Maksuaikakorko on 0 %, ensimmäiseen laskuun lisätään 2,95 € laskutuspalkkio)
Voit maksaa laskun koko loppusumman eräpäivänä pois tai halutessasi voit valita 1-36 kk:n osamaksuerät. Osamaksu käynnistyy automaattisesti maksettuasi laskuun merkityn minimi osamaksuerän. Halutessasi voit maksaa myös suurempia osamaksueriä tai maksaa koko loppusumman kerralla pois.  
 
Osamaksun korko on 1,6 % kuukaudessa, mikä vastaa 19,20 % nimellistä vuosikorkoa. Laskuun lisätään tilinhoitomaksu 2,95 € kuukaudessa, jolloin todellinen vuosikorko laskettuna 1000 €:n ostoksella on 21,3 %.
 
Valitessasi Collector Lasku/Osamaksun, saat tilaamasi tuotteet aina kotiin ennen niiden maksamista. Tämä tuo joustavuutta sekä turvallisuutta vaihtojen ja palautusten käsittelyyn.
 
Collector Lasku/Osamaksua voi käyttää henkilö, joka on täyttänyt 18 vuotta ja jolla on moitteettomat luottotiedot. Teemme luottotietojen tarkastuksen tilauksen yhteydessä. Myöhästyneistä maksuista ja maksamattomista laskuista veloitetaan 5 euron muistutusmaksu sekä 1,6 % kuukausikorko viivästyneeltä ajalta.
Saatte täydelliset Collector Lasku/Osamaksun ehdot seuraavista linkeistä:
 
Tarkemman palvelukuvauksen löydät https://www.collector.fi/henkiloasiakkaat/maksa-laskulla/
Yleiset lasku- ja tililuottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/Credit_terms_FI.pdf
Vakiomuotoiset Eurooppalaiset kuluttajaluottoehdot löydät https://www.collector.se/upload/Partners/Agreements/SVM/SECCI_FI.pdf
 
Luotonantajana toimii Collector Bank AB.

KLARNA PAYMENTS - LASKU JA ERÄMAKSU.

Yhdessä Klarna Bank AB:n (julk.) kanssa (päätoimipaikan osoite Sveavägen 46, 111 34 Tukholma, Ruotsi) tarjoamme seuraavia maksutapoja, joissa maksu tehdään suoraan Klarnalle:

  • Lasku: maksuaika on 14 vuorokautta tuotteiden toimituksesta. Klarna-laskun ehdot ovat saatavilla täällä.
  • Joustava erämaksu: voit maksaa ostoksesi joustavasti kuukausierissä, joiden suuruus on vähintään 1/24 velan määrästä (kuitenkin aina vähintään 5,00 EUR mukaan lukien korko jäljellä olevalle velalle).
  • Kiinteä erämaksu: voit valita kassalla eri kuukausierävaihtoehdoista. Erät pienenevät kuukausittain sitä mukaa, kun maksamatta oleva luottosumma pienenee.
  • Kampanjalasku: jos oston yhteydessä on tarjottu mahdollisuutta pidennettyyn 1–3 kuukauden maksuaikaan aloitusmaksua vastaan (esim. “Osta nyt, maksa helmikuussa”), voit maksaa ostokset kampanjalaskun ehtojen mukaisesti.
  • Joustavan erämaksun, kiinteän erämaksun ja kampanjalaskun ehdot löydät täältä ja vakiomuotoiset eurooppalaiset kuluttajaluottotiedot täältä.

Löydät lisätietoa Klarnasta täältä ja Klarnan käyttöehdot täältä. Klarna käsittelee henkilötietojasi soveltuvan lainsäädännön ja Klarnan tietosuojaselosteen mukaisesti.

RIITAKYSYMYKSET

Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, asiakas voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi. Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn asiakas tulee olla yhteydessä kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi). Myös ODR-Foorumin kautta on mahdollista saada sopimusta koskevan asian tuomioistuimen ulkopuolisen, puolueettoman riidanratkaisuelimen käsiteltäväksi (http://ec.europa.eu/odr).

Copyright © 2020 | Vaunu-aitta | Adimax International Ltd Oy Ab